Popis trasy PRADĚD 180 mil

Praděd 180 mil je cykloturistická dálková jízda, nikoliv závod.
Start je v 5 hodin 30 minut, z náměstí Přemysla Otakara II ve Vysokém Mýtě.
Startovné činí 50 Kč.

Hlavní trasa měří 290 km s celkovým převýšením 4420 m. Nouzová krátká trasa B má 200 km s převýšením 1600 m. Akci doprovází vozidlo, takže je možné si do něj odložit věci.

praded pred kocandou maly.jpg (39765 bytes)

První zastávka je přibližně na 64 km asi v 815 hodin před pohostinstvím Na Kocandě, kde se lze občerstvit už v tuto časnou dobu.

Poté naše cesta pokračuje směr Šumperk. Za Šumperkem v obci Rapotín je možné odbočit na kratší trasu B.

Jedeme-li dál, pak začíná stoupání, které končí asi na 102 km u motorestu Skřítek. Tady je také druhá zastávka s možností občerstvení. Ze Skřítku je sjezd až do Rýmařova.
V Rýmařově musíme dávat pozor, abychom nepřejeli odbočku vlevo směr Malá Morávka. Cedule je trochu schovaná za stromem.
Z Malé Morávky stále mírně do kopce až k parkovišti Hvězda ( zde parkuje doprovodné vozidlo), kde odbočíme vlevo a vystoupáme až na vrchol Pradědu. Tady nám bude asi zima, tak rychle dolů, směr Karlova Studánka.

Potom vystoupáme dvě menší sedla, abychom si to mohli dát na Červenohorské sedlo.

praded dono na ch sedle maly.jpg (34457 bytes)

Pak sjezd dolů do Loučné nad Desnou a na začátku této obce v místní části Rejhotice je odbočka vpravo na Nové Losiny (lehce se přehlédne ).

Pokračujeme dále, přes Hanušovice a Králíky do Pastvin. Zde účastníci obdrží pamětní list, dají si asi něco k snědku a rozjedou se nejkratším směrem ke svým domovům.